10 mei 2014

Wat een dag?!

Deze toepasselijke fotocollage heeft Roos aan mijn
kast gemonteerd. Foto gemaakt door vriend Peter C
in  LA aan het einde van Route 66
Gisteren terug gekomen uit Lesbos; morgen komen de kids met aanhang en kleinkinderen om mijn verjaardag in te luiden. Gekke dag dus vandaag.
Eigenlijk was ik gisteren alweer heel vroeg thuis. Het vliegtuig vertrok plaatselijke tijd om 9.30, deed er 3 uur over en we kregen weer een uur terug vanwege het tijdsverschil. Verder kwam de trein precies op het goede moment en de aansluiting met de bus was ook goed. Achteraf had ik zelf nog makkelijk naar de markt gekund om inkopen te doen voor morgen. Ik wilde nog verschillende kazen kopen en Malta's (aardappelen), maar dat had Roos al gedaan afgelopen week zoals we hadden afgesproken.
Ik kwam maar niet los van de Lesbos reis en bleef er maar over doorzanikken tegen Roos; die vond het prima en wel gezellig. Het regende maar steeds. Eigenlijk kwam ik tot niks; beetje Bloggies schrijven; het was te nat om een wandeling te maken. Aan het eind van de dag belde Roos: het zou de komende twee uur droog zijn. Dus wij op naar het bos om een ommetje te maken. Dat werd dus mijn eerste natte pak.
Vanmorgen heb ik boodschappen gedaan; sinaasappelen, melk, karnemelk en nog wat spullen voor morgen als m'n misjpoge komt. Eerst had ik op weeronline.nl gekeken; het zou het eerste uur droog blijven. Ik werd echter beneden in het portiek lang aan de praat gehouden door mijn buurman; hij had een nieuwe baan bij een bedrijf waar ik 40 jaar geleden ook heb gewerkt en daar moesten we het natuurlijk even over hebben. Toen ik bij de Lidl vandaan fietste begon het weer te regenen. Dat werd dus mijn tweede natte pak. Geeft verder niks; het is niet erg koud en mijn flat is gortdroog dus alles droogt weer snel.
Inmiddels heb ik alles klaar gezet voor morgen. Eigenlijk zou ik nog moeten stofzuigen, maar dat vergeet ik maar even. Ik verheug me op morgen; Arja had al op Facebook geschreven dat ze voorbereidingen aan het treffen was. Ben benieuwd.