12 maart 2024

Rondje Dieren met Margreet

 

Daar kom ik aan

Voor vandaag hadden we een afspraak met mijn nicht Margreet om met z'n drietjes een wandeling te gaan maken op de Veluwe. Daar waar ik weer eens had voorgesteld om in Rheden te beginnen stelde Margreet een "Groene Wissel" wandeling voor die door Roos inmiddels was omgezet tot een Komoot track. We zouden elkaar in Dieren ontmoeten. Ik ging om 9.15 met de stoptrein naar Utrecht en door naar Arnhem alwaar ik overstapte in de trein waar Margreet al in Nijmegen was ingestapt en reden gezamenlijk naar Dieren waar Roos ons al opwachtte. En meteen gezellig met z'n drietjes op pad. Eerst nog een tweetal oudere mannen die wat hulpeloos rondkeken geholpen om op weg te gaan met een beschreven route, valt ook niet mee, Komoot is een stuk gemakkelijker. Met een luis kakelende "Truus" liepen wij de track. We dronken koffie resp. chocolademelk met een lekker stuk taart bij de Carolinahoeve, de plek waar ik ook al een paar keer met Ab heb gebivakkeerd. Daarna verder met de track.
Was iets meer dan 13 kilometer en daarom stak ik een stuk af dat de twee dames wel liepen, en toevallig stond er precies op dat punt een van de zeer weinige bankjes die we tegenkwamen. Ik liep de afsteek en bij het ontmoetingspunt hoorde ik de stemmen van de twee dames al in de verte. Roos maakte een foto van mij uit de verte en die siert nu de blog. Terug in Dieren namen we afscheid van Margreet, zij moest de andere kant op en wij gingen naar Wijhe. Lekker gegeten, nog wat gebridged en heerlijk geslapen.

Geen opmerkingen: