13 maart 2024

Boontjes planten

 

De kale bedjes met zaden.
Even geduld.

Roos heeft een groot deel van haar tuin ingericht als moestuin. Gisteren had zij op verschillende plekken alvast de tuinbonen geplant, die kunnen eventueel wel een beetje nachtvorst hebben in tegenstelling tot snijbonen en sperziebonen. Maar ze had ook een zak met rijspeulen laten weken dus die moesten vandaag toch ook de grond in, kunnen ook tegen een beetje vorst. Ik stelde voor om dat met de hark te doen, gewoon de grond los maken en dan uitstrooien en weer onder harken. Toen we dat achter de rug hadden gingen we - althans dat was het plan - een uurtje bridgen.Maar 's-middags gebruiken de professionals het stepbridgen om een beetje te trainen, nou dat hebben we geweten. De eerste ronde al moesten we tegen een paar met rangnummer 31 terwijl wij nog maar ergens rond de 20 zweven. We werden merkwaardig genoeg compleet weggespeeld, er werd ook niet gealterteerd, op onnavolgbare wijze werden de juiste contracten bereikt en werden de kaarten uit onze handen gespeeld. Ik was dan ook na 1 rondje klaar, niet meer 's-middags bridgen dan.
Roos stelde voor om dan te gaan zingen, d.w.z. zij zong en ik deed mijn uiterste best om de liederen van Schubert te begeleiden. Was weer heerlijk om dat zo met z'n tweetjes te doen. Daarna nog een kopje thee en ging ik naar het station en de trein naar de flat. Vervolgens ben ik met de fiets naar AH en de Koopman geweest om wat inkopen te doen en vervolgens nog even naar het bos gewandeld. Daar kreeg ik een hele serie foto's van Asbjörn uit Turkije, hij was daar lekker een paar dagen na zijn congres aldaar met z'n moeder aan het genieten van de schoonheid van de stad aan de Bosporus. 

Geen opmerkingen: