07 maart 2024

Op bezoek bij Robert

 

Met z'n drietjes op de foto


Vandaag op bezoek bij Robert en zijn geliefde. Met de trein van 9 uur en precies op de afgesproken tijd stond ik voor de deur, wat is het OV in Nederland toch functioneel als alles maar op tijd rijdt en dat was vandaag zeker het geval. Ik werd open gedaan door zijn geliefde Valerie die ik nog niet eerder had ontmoet, was direct een hartelijke ontmoeting. Ook zij drinken geen koffie zoals de meesten van mijn kinderen, dus moest ik mij "behelpen" met een kop heerlijk geurige thee. Gezellig zo met z'n drietjes in gesprek over van alles.Valerie heeft gezondheidswetenschap gestudeerd dus vonden wij al snel gezamenlijke interesse-gebieden zoals het microbioom, de verzameling micro organismen die onze darmen vullen en doen functioneren maar ook verder invloed hebben en volgens Valerie zelfs wel ons tweede brein vormen. Robert en ik maakten nog een wandeling in de boomrijke buurt waar zij wonen met hondje. Bij het afscheid maakte Robert nog een onsie van ons drietjes voor op het WhatsApp forum van alle kinderen.
Ik las in de trein verder in het fantastische boek "Sonny boy" van Annejet van der Zijl, ik las dat boek jaren eerder in Nieuw Zeeland, een van onze reisgenoten had dat boek bij zich en het hele gezelschap heeft het daar uitgelezen. Destijds had ik nog nooit van Annejet gehoord en inmiddels heb ik vrijwel alles dat zij heeft geschreven en uitgegeven wel in mijn handen gehad, wat een schrijfster! Toen ik binnen reed in Utrecht CS had ik per WhatsApp contact met Roos en stelde ik voor om door te rijden naar haar. En zo was ik na een reis van 150 km bij Roos. Lekker gegeten en nog wat gebridged en als een blok geslapen. Was een volle dag geweest.

Geen opmerkingen: