06 maart 2024

Penitenziagite

Salvatore, toch?!

Vandaag had ik 10 kilometer wandeling gepland van Garderen naar Ermelo. De sprinter naar Putten sluit prachtig aan op de bus en zo was ik al vrij vroeg op weg naar de track die ik had uitgezet. Ik wilde iets afsnijden om niet meer dan uiteindelijk 10 km totaal te doen, ik ben nog heel voorzichtig met mijn linkervoet na de 26 kilometer met Ab met zeer pijnlijke afloop. 
Na de dagen in Zuid Limburg viel deze etappe door het Veluwe landschap behoorlijk tegen, wat een saaie bossen zijn dit, ook veel saaier dan mijn eigen achtertuin, het Houdringhe bos. Maar goed, het gaat mij toch primair om de benen te bewegen. Wèl zag ik onderweg een fraai tafereel van uit beukenbomen gehakte figuren, monniken die mij sterk deden denken aan de monniken die beschreven worden in het boek "de naam van de roos" van Umberto Eco. De technisch zeer geslaagde figuur deed mij denken aan "Salvatore", de griezelige monnik die in de fantastische film die naar dit boek is gemaakt voortdurend uitroept: "Penitenziagite!", oftewel "doe boete", het is deze figuur uit de film ten voeten uit!
Ik eindigde de wandeling keurig op tijd en was weer lekker bijtijds thuis. 

Geen opmerkingen: