25 maart 2024

Bij het haardvuur

 

Een warm knapperig welkom

Bij een eerste bezoek aan de Haarmühle had ik voorgesteld om daar regelmatig te gaan eten, een bijzonder genoeglijk restaurant, net over de grens bij Buurse waar je met de buurtbus twee keer per uur kunt komen vanuit Haaksbergen, wat wil je nog meer. En zo gingen we vanmorgen al om 9 uur met de trein naar Zutphen en via Goor naar Haaksbergen waar ik zo nodig moest dat ik op het busstation direct beschutting moest zoeken in een nabij bosje en helaas bij het verlaten in een zachte hondendrol stapte. De restanten daarvan kon ik gelukkig in een plas water en hoog opstaand struweel verwijderen voordat we in het buurtbusje met een bijzonder gezellige chauffeur stapten. Zij bracht ons met gezwinde snelheid naar de grens en we liepen rustig via het prachtige natuurgebiedje Witte veen naar het restaurant. Daar werden wij hartelijk verwelkomd door een genoeglijke sfeer en de warmte van een knapperig brandend houtvuur. De vriendelijke ober had zojuist ons gereserveerde tafeltje gedekt dus konden we snel aanschuiven en ons alvast verlustigen op het maal via de menukaart.
Dat ziet er goed uit!

Het water liep me bij voorbaat al in de mond. Er stonden "Schnecken" op het menu, heerlijke wijngaardslakken en ook Nieuw Zeelands lamsvlees. Ik wist dan ook snel wat ik wilde bestellen, maar ja, mijn Roosje is een weegschaal en kan soms (te?) lang twijfelen en daarom "moest" de ober nog een keer later terug komen tot mijn ongenoegen. Maar uiteindelijk besloot zij tot een middag menuutje dat ook op de kaart stond.
Het duurde even maar uiteindelijk werd al het lekkers opgediend terwijl we alvast genoten van een wijntje, wat gezellig is het hier en grappig genoeg geopend op de maandagen. Afgelopen zomer zaten we op het buitenterras, maar hier binnen, met haar Duitse gezelligheid heeft toch mijn voorkeur. Nou ja, we hadden ons voorgenomen om hier regelmatig te gaan lunchen, dus dat zal er wel af en toe van komen! Nu werd al het lekkers voor ons uitgestald en we lieten het ons smaken!
Nog een nagerecht en het zat erop. We moesten ons nog enigszins haasten om op tijd te zijn voor onze aansluitingen op OV. Met de bus naar Almelo en daar namen we afscheid. Roos ging via Zwolle naar Wijhe en ik via Amersfoort naar de Bilt. Was een heerlijke dag geweest.

Geen opmerkingen: