25 augustus 2022

Weer ontzettend heet

 Buurman en KNMI weerman Hisso had vorige week al gezegd dat er een volgende hittegolf aan zou komen; vandaag was wel het hoogtepunt en ik had nog wel een afspraak om eindelijk mijn kruiden, waaronder paprikapoeder voor de gulyas zou komen ophalen. Ik had voor de kinderen al wat worst in stukjes gesneden en ging wat aan de late kant van huis. Ik had nog eerst geluncht met roerei, opgesmukt met de afgeschepte room van de volle melk van boer Dirk en had de tijd een beetje vergeten. Ik had met Joke een ingewikkelde afspraak waarbij het afhalen van de kinderen van school en de markt een rol speelden. Dus appte ik haar terwijl ik op station Bilthoven op de trein wachtte en even later in de Intercity naar Goud, maar ze gaf geen sjoege. Dus ook maar gebeld terwijl ik over de markt liep in Gouda en naar hun huis gewandeld door de snoeihitte; kreeg het antwoordapparaat. Ik was inderdaad aanzienlijk later dan afgesproken en keek direct achter bij de schuur of ze misschien nog moest vertrekken met de fiets. Ik belde aan en keek door het raam van de keuken naar binnen. Niks niemendal. "Tisgoed" dacht ik daar kwam precies op dat moment de bus aangereden op weg naar het station. Hupsakee, hij stopte voor me en even later stond ik op station Gouda en ja hoor, daar belde Joke. Ik zei dat ik weer terug ging. Ze had gelukkig nog niet aan de kleinkinderen verteld dat ik zou komen en ik kon haar gerust stellen dat ik niet boos was, in tegendeel, de afspraak was van twee kanten tekort geschoten; ik was te laat en zij had haar telefoon niet aanstaan. 
In Bilthoven kocht ik dan maar gewoon paprikapoeder bij AH op de Kwinkelier; ga ik vanavond of morgen lekker gulyas maken; eindelijk, heb ik zo'n zin an.

Geen opmerkingen: