21 augustus 2022

Arenden in gevecht

 


Van Hans van Zummeren ontving ik een serie natuurfoto's genomen in de Oostvaardersplassen. Het verbaasde mij niet dat hij daarbij - zoals steeds - heel bijzondere opnames had en wel van twee arenden die met elkaar het gevecht aangingen. Dat heb ik enkele malen gelezen in de klassieke werken van Homeros en Livius; een gevecht van twee arenden die elkaar te lijf gingen en daarbij krijsten en elkaar ook de halzen kaal plukten; het was steeds een boodschap van de goden aldus deze klassieke auteurs. Dat laatste is hier niet aan de orde en het kabaal hoor je niet, maar de serie foto's die Hans ervan heeft geschoten is indrukwekkend genoeg. Hier heb ik er eentje uit de serie toegevoegd om de blog te sieren, Complimenten voor deze natuurfotograaf die ik jaren geleden ontmoette op Lesbos en mij inmiddels andermaal toestemming heeft gegeven om foto's die hij rondstuurt te plaatsen in mijn Blog.

Geen opmerkingen: