07 oktober 2017

Storm rond Berlijn

Vanmorgen om 5 uur ging de wekker; met de eerste bus naar Utrecht CS en met de intercity naar Amersfoort. Daar bleek tot onze ontsteltenis dat de internationale trein naar Berlijn was gecanceld wegens stormschade aan het spoor. Gelukkig reed de volgende internationale trein wel, zij het 2uur later dan we gedacht hadden.
Wij waren onderweg naar Neurenberg voor een excursie naar duister Duitsland. Gelukkig ging de volgende internationale trein wel, zij het twee uur later.
Nu had ik vanmorgen vlak voor vertrek het lang verwachte mailtje van ftDNA binnen gekregen en dat kon ik nu dus rustig bekijken. En de uitslag was als verwacht; zowel Nathalie als Mariska zijn dochters van mij. Gemaild, geappt en zelfs gebeld. Zal voor Nathalie een bevrijdende gedachte zijn.
Met een verkouden kop verder op reis. Zal wel een latertje worden.
In Osnabrück bleef de trein een half uur staan; nog meer vertraging?! Aangekomen in Hannover haalden we de vertraagde intercity naar München dankzij de oplettendheid van Roos. We merkten op dat Würzburg, dat met de Flixbus zeer goed bereikbaar is vanuit Utrecht op de lijn naar Nürnberg ligt.
De torens van Fulda, plek van onze eerste vakantie samen; tweeëneenhalf uur vertraging maar dankzij appen en lezen is de reis best te hebben.
En dan eindelijk om half vijf waren we op de plaats van bestemming, Nürnberg Hbf. Het hotel hadden we snel gevonden. En dan snel de stad in. Leuk om die bekende plekken weer te zien.  Een Bratwurst voor mij sprak voor zich natuurlijk. Bij "Bratwurst Röslein" hebben we een bier gedronken en lekker gegeten. Terug door de stad. Met enige moeite kon ik Roos verleiden tot het drinken van een mooie Frankische Rotwein terwijl ik een Silvaner Weisswein dronk. Genoeglijk met een Duits-Mexicaans echtpaar gesproken. En toen was de koek op. Moe in bed gerold.

Geen opmerkingen: