06 oktober 2017

Mathijs Maris

Eindelijk een beetje aardig weer; had ik eigenlijk gisteren naar het Rijksmuseum gewild, daar hadden storm en regen me daarvan weerhouden. Met het groene vrienden pasje voel je je echt een VIP; geen rij voor de garderobe; gewoon direct afgeven en doorlopen.
Het ging mij vooral om de tentoonstelling van Matthijs Maris. Een wonderlijke schilder net als Vincent van Gogh; die had graag les gehad van Matthijs.
Zowel krachtig figuratief werk als vage vormen; best wel fascinerend.
Maelwael sprak me veel minder aan dus terug naar Utrecht en door naar de Hanos om m'n nieuwe pasje op te halen. Lekker wijn en een stel kazen ingeslagen. Het diner van gisteravond heeft mij op de gedachte gezet; een St Emilion met een stel stevige kazen lekker met z'n tweetjes smikkelen. Komt goed!

Geen opmerkingen: