18 september 2017

Jimmy Hendrix' portret op de schuur

Vaag zichtbaar op het schuurtje rechts naast de boom het portretje van Jimmy Hendrix
Wie regelmatig met de trein tussen Utrecht en den Bosch reist heeft het misschien wel eens gezien; op een schuurtje, zo'n honderd meter verwijderd van de spoorbaan, even voorbij station Zaltbommel, richting den Bosch, in de rijrichting links van het spoor: een portret van Jimmy Hendrix. Het staat er al heel wat jaren zeer prominent opgesteld.
En ik reis dit traject ook al heel wat jaartjes; Limburg is vanouds een favoriet wandelgebied; vroeger ging ik zeer regelmatig samen met Dick naar Limburg en toen hij daar zo'n twintig jaar geleden is gaan wonen ben ik altijd zeer regelmatig die richting opgegaan. Ook voor een ander favoriet wandelgebied, de Eifel moet je langs het portretje van Jimmy. En ik kan het niet laten om er altijd toch weer even attent op te zijn. Ook heb ik me al jaren voorgenomen om een keer in Zaltbommel uit te stappen om het portret eens van nabij te bekijken.
Al vaker heb ik geprobeerd om vanuit de rijdende trein een foto te maken voor deze blog; dat lukte niet; het werd niet meer dan een onherkenbare veeg. Maar onangs begon de trein in te houden en steeds langzamer te rijden; Roos, attent als altijd, pakte kordaat haar fototoestel en slaagde erin om een redelijk herkenbare "Jimmy" te fotograferen. Maar lezer, kijkt u zelf ook vooral even mocht u op weg zijn van Utereg naar 'sHertogenbosch met de trein; vanaf station Zaltbommel goed naar links kijken; onder de dijk door en dan nog enkele seconden en ja ........ daar is Jimmy!!

2 opmerkingen:

Erwin zei

Het is Jimi, niet Jimmy.

11Science zei

Bedankt voor de attente opmerking