03 september 2017

De voorlaatste etappe

Mooi GR paadje op het Pieterpad
Het was weer zo mooi wat Weeronline voor vandaag had voorspeld en ik had weer zo de wandel kriebels dat ik vanmorgen weer richting Limburg ging, naar de plaats waar ik vrijdag was geëindigd.
Op het station de korte broek aangetrokken en op stap. Een stuk langs de snelweg en toen weer naar het zuiden; landbouw gebied, volop maïs en uien. Het terreintje voor modelvliegtuigen waar ik een keer gewoon weggevlucht was vanwege een razend snel vliegtuigje met straalmotor; doodeng! Nu niets aan de hand; een elektrisch aangedreven helicopter, een drone heet dat nu.
De route liep door steeds mooier landschap, zelfs door bos dat wel oerwoud leek. Bij Terstraten en verder was ik echt onder de indruk van de schoonheid van de omgeving. Een boomgaard met peren kom ik niet helemaal ongemoeid laten.

Ik heb me min of meer voorgenomen om hierna het Hollands kustpad te gaan wandelen. Kom ik weer eens in Zeeland; lang niet geweest.
Het leek wel een oerwoud in deze volle
bebladering van de zomer
Het was maar een korte etappe; na 13 km kwam Valkenburg al in beeld. Nog een kilometer naar het station en het zat erop voor vandaag. Wellicht deze week de afronding.

Geen opmerkingen: