05 april 2014

Ouwe dia's

Broer Jan, schoonzus Thea, Lien en ik in de
Jan Hanzenstraat te Amsterdam
Van broer Jan ontving ik een drietal foto's uit een bijzonder grijs verleden; gemaakt zo rond 1975 schat ik, dus veertig jaar oud. We zaten toen allemaal in een heel andere fase van ons leven. Gods' water stroomde wat mij betreft rijkelijk over zijn akker; een leuke baan met goede verdiensten; een niet te groot huis; met mijn toenmalige echtgenote Lien genoot ik van het leven.
Broer Jan stond nog helemaal aan het begin van zijn loopbaan; hij werkte als ik mij goed herinner bij de Hoogovens en deed simpel werk; hij kon toen al veel, was erg handig en had een goed verstand, maar wie had kunnen bevroeden dat hij binnen een decennium een prachtig eigen bedrijf uit de grond zou stampen!
Op de achtergrond rechts het meubel dat ik zelf in elkaar heb getimmerd; het deurtje sloot "zuigend"; ben er nog steeds trots op. Dit is de enige foto die ik van dit pronkstuk heb! Op de voorgrond de zelf getimmerde "salon tafel" (uitdrukking van mijn oude moeder). Dankjewel broer voor deze oude herinnering.

Geen opmerkingen: