13 juli 2012

Arja en Gijs en vrijdag de dertiende

We hadden het al een poosje geleden afgesproken; vandaag kwamen Arja en Gijs op bezoek. Gezellig dochter en kleinzoon. Ze zouden vroeg komen zo rond een uur of tien en dan zouden we met z'n drietjes door het bos wandelen, voor zover Gijs dat vol zou houden en dan uiteindelijk naar naar de flat. Ik had me er vreselijk op verheugd en m'n flat behoorlijk gekuist en opgeruimd. Maar die arme Arja had tegenslag op tegenslag. De eerste trein, de Intercity reed niet vanwege een ongeval. Vervolgens strandde ze in Woerden en nam ze de  verkeerde trein naar Breukelen (omdat dat niet goed was aangegeven en ze niet goed op het omroepbericht had gereageerd). Huilend had ze Walter opgebeld, maar alle moed weer bij elkaar geraapt en vrolijk en wel stapte ze uiteindelijk even over twaalven uit de bus, met een slapende Gijs in de wagen.
Om 12.05 uur stapten ze uit de bus
We hadden de boswandeling al uit het programma gesneden. Gewoon gezellig bij mij thuis op de flat een boterham eten en een verse jus d'orange (uitgeperst sinaasappelsap voor puristen) gedronken en een beetje bijkomen van de reis. Gezellig hoor zo'n kleine dribbelaar in huis en zo'n gezellige kletskous van een dochter op de bank. Ze is zo dol op haar Gijs. Het is leuk om te zien hoe zo'n jonge moeder met haar kind over de grond rolt en met hem speelt; bijna als twee jonge honden. Als opa kon ik er echt van genieten. Eindeloos met de deur klooien, het inductiefornuis in gang zetten. Tot mijn verbazing wist hij met z'n kleine vingertjes een functie op mijn moderne fornuis in werking te zetten waarvan ik wel vermoedde dat die erop zat, maar ik wist niet hoe ik die zou moeten instellen: een alarmklokje. Maar eigenlijk is hij met zijn 19 maanden behoorlijk gehoorzaam en voorzichtig. Roos kwam ook; leuk om te zien dat Gijs echt op Roos gesteld is. Later kwam Suus nog, vriendin van Arja; zij gingen na de thee naar de nieuwe flat van Suus. Dat was het einde van een roerig dagje dat wat anders liep dan ik had verwacht maar toch heel genoeglijk was. Tussendoor had Arja nog met veel moeite het peuterbedje, dat ik bij Wehkamp had gekocht opgezet. Natuurlijk wilde Gijs niet slapen. Toen ze weg waren hebben Roos en ik het weer met veel moeite in elkaar gevouwen. En nu belde Arja dat ze het bedje komt ophalen; ze blijven lekker bij Suus logeren. Nou, eind goed, al goed. Kijk hier voor de fotoserie van vandaag:

Geen opmerkingen: