09 november 2022

Precies om 11.30 uur

 

Asbjörn, Francisca en ik op de bank

Misschien 2 weken geleden had donorzoon Asbjörn gemeld dat hij enkele dagen naar NL zou komen en wel vandaag. Ik zou hem als eerste ontmoeten op station Rotterdam CS waar de Eurostar uit London stopt. Uiteraard was ik vroeg op het station en vroeg aan een conducteur of hij wist op welk perron de trein uit Londen zou stoppen. Hij wist mij te vertellen dat die trein was uitgevallen maar anders op perron 13 zou aankomen. Dat deze trein niet zou rijden was onzin want ik had vlak tevoren met Asbjörn geappt en daarbij merkte hij op dat ik erg vroeg was en dat hij nog maar in Antwerpen was. Het wkam dus helemaal goed. Alle TGV's komen aan op perron 13 dus ook de trein uit Londen, een onwaarschijnlijk grote trein, van begin tot eind van het eindeloze perron. Met m'n onscherpe blik zag ik niet zo direct waar hij was uitgestapt, maar uiteindelijk herkenden we elkaar direct en gaven een wederzijdse hug; fijn om hem weer te zien. Meet rolkoffer resp. rugzak liepen we Rotterdam in en namen de metro richting het huis van zijn moeder waar hij zijn bagage zou dumpen. Ze was thuis en verwelkomde haar zoon maar ook mij alsof ze me al jaren kende, dat vond ik wel bijzonder. Lekker koffie gedronken en nader kennis gemaakt. Ze had ook een lunch voor ons en daarna gingen we op pad, een wandeling maken door Kralingen. Met moeder Francisca sprak Asbjörn een tijd van ontmoeting af zodat we in de stad zouden gaan eten in een restaurant dat hij had gereserveerd.
Was ontzettend fijn om met hem door de stad te wandelen. Ondanks de matige weersvoorspelling bleef het een vrijwel droge dag en konden we zonder problemen de wandeling door het Kralingse bos doen. Uiteindelijk kwamen we in de stad en liet hij me plekken zien waar hij vroeger had gewoond en waar hij biertjes had gedronken en de student had uitgehangen. Kostelijk om hem te zien nagenieten van dat studentenverleden hier in de binnenstad. Zo tegen vieren kregen we allebei toch wel trek en scoorden een heerlijk knapperig broodje bij het Surinaams restaurant waar Roos en ik al eens eerder waren met de moeder van Martijn, het bleek ook een favoriet van Asbjörn te zijn. We liepen nog wat richting Blaak waar Francisca ons al stond op te wachten. We liepen naar voorheen zwembad Tropicana waar nu een bijonder restaurant is gevestigd en waar wee ontzettend lekker hebben gegeten. Verrassende hapjes passeerden ons gehemelte. Leuk was het concept dat je alle gerechten deelde met de tafelgenoten waardoor het geheel bijzonder afwisselend was. We hebben duidelijk met veel smaak gegeten aldaar. Uiteindelijk liepen we naar de metro in Blaak en reden naar station Alexander waar ik overstapte naar de trein en naar Bilthoven reed. Daar stond mijn trouwe ros op me te wachten en ik reed door het donker maar gelukkig zonder regen naar de flat. Ik was ontzettend moe maar had een geweldig fijne dag achter de rug.

Geen opmerkingen: