13 november 2022

Leek wel Luxemburg

 

Samenloop Gulp en Geul

Roos had zich weer eens uitgeleefd op Komoot en een verrassende track geconstrueerd; via allemaal lussen liep de wandeling voor vandaag van Gulpen naar Wijlre, een gebied waar ik al vele jaren met Roos heb gewandeld en dat ik dacht goed te kennen. Nou, dat was zeker niet het geval. Wèl kwam ik bij een tunnel onder het oude spoortje langs de Eijserbeek waarvan ik mij herinner dat ik er wel eens met Dick ben geweest en ook de samenloop van de Gulp en de Geul, maar verder kwam het mij grotendeels onbekend voor. Op zeker moment dook Roos een "zijpaadje" in dat er zo verborgen uitzag dat ik vroeg of het een voortzetting van de wandeling was of dat ze moest plassen en een verscholen plekje zocht. Maar met enig gezoek vond ik haar terug en dat was verrassend, een paadje zoals ik ze me herinner uit Luxemburg. Werkelijk prachtig.Hoe vaak ik ook in Zuid Limburg wandel, het blijft verrassend zeker op van die mooie dagen als we vandaag hadden. Natuurlijk is het raar en ervaar ik het als griezelig dat het zo warm is deze dagen, maar om te wandelen was het heerlijk.
En 's-avonds weer lekker gegeten en gebridged. Eén van de deelnemers was gemeen gevallen vandaag en had een dik oog overgehouden aan de val maar ze bridgete of er niets aan de hand was.

Geen opmerkingen: