07 juni 2021

Op weg naar Nuth

Terstraten

 En ook voor vandaag had Roos een track geconstrueerd; direct vanuit het hotel in Valkenburg naar station Nuth. Allereerst door het stukje bos dat ik eerder dit jaar voor het eerst heb gezien en dat ik sowieso voor dit weekend had bedacht, maar ook het plaatsje Terstraten, het plaatsje dat door een toeristenbulletin werd aangeprezen vanwege haar oorspronkelijke staat. En daar tussendoor wist ze werkelijk ieder stukje groen op te nemen in de landelijk route. Met beekjes doorsneden verrassingen; prachtige stukken bos maar ook wijde verten tussen de landerijen. Ik heb weer ontzettend genoten en heb dan ook met Roos afgesproken dat ik wekelijks van haar een track ter wandeling aangeboden ga krijgen; ze heeft er intussen meer dan honderd geconstrueerd door het hele land gelegen. 
Onderweg heb ik nog flink wat verse paardenbloembladeren geplukt voor de salade vanavond. Na een vlotte treinreis heb ik nog wat inkopen gedaan bij de Koopman en thuis gekomen een salade gemaakt met de paardensla, tomaten, rucola, basilicum en kaas. Olijfolie en citroensap maakten het af met een snuf zout. Heerlijk gegeten en fijn om weer thuis op de flat te zijn.



 



Geen opmerkingen: