23 juni 2021

100 jaar geleden

 

Trouwfoto 100 jaar geleden

Vandaag is het precies honderd jaar geleden dat mijn grootouders, Evert van Elven en Klaziena Onrust met elkaar in het huwelijk traden. Dat is toch wel iets dat ik wil vermelden al is het maar omdat ik het altijd zo grappig heb gevonden dat zij op de langste dag zijn getrouwd; 21 juni was ook in 1921 de langste dag van het jaar har har. Ook weet ik mij nog te herinneren dat ik een keer ziek was toen zij hun bruiloft vierden; dat was in het jaar 1966. Ik had in dat jaar al twee jaar verkering met Lien en die was toen wel mee naar het diner ter ere van het 45 jarig huwelijksfeest. 5 jaar later, bij het vijftigjarig huwelijksfeest waren Lien en ik niet aanwezig omdat we zo nodig met vakantie moesten omdat ik net was afgestudeerd. Ik begrijp achteraf niet hoe mijn vader dat niet heeft tegen gehouden; als hij mij had gezegd dat ik dat echt niet kon maken om weg te blijven bij die viering dan was ik daar zeker gevoelig voor geweest. Nu waren we er domweg niet?! Schaam me er achteraf nog steeds voor. Uiteindelijk zijn opa en oma van Elven 55 jaar getrouwd geweest, maar dat is niet meer gevierd. Oma was heel ernstig ziek en is kort na die datum overleden in 1976


PS Ik heb altijd gedacht dat ze op 21 juni waren getrouwd, maar uit het genealogisch overzicht blijkt dat het 23 juni was. Op 24 juni 1971, studeerde ik af en moest daarna zo nodig direct op vakantie naar Zeeland. Nou ja, zo gaan die dingen soms.

Geen opmerkingen: