21 juni 2021

Een fraai veldboeket uit eigen tuin

Veldboeket op nieuwe tafel

Helaas had ik bij het opstaan behoorlijk last van m'n rug; geen spit, maar stijf en pijnlijk. Ging wel vrij snel over. In de loop van de middag ben ik richting Wijhe gegaan; Roos had een nieuwe tafel gekocht en die was inmiddels bezorgd. Ik heb haar geholpen met het monteren van de tafel en hem weer rechtop te zetten en de oude tafel in de tuin te slepen. Ging allemaal best hoor; de rugpijn hinderde daar allerminst bij.
Vervolgens lekker bij Roos in de tuin gerommeld. Het voortuintje ziet er kleurrijk uit met pioenrozen, die mij altijd weer aan een oeroude geschiedenis doen denken. Mijn ouders hadden vrienden wonen in Hoorn en daar zijn we als gezin een keer naar toe geweest; moet ergens in de vijftiger jaren zijn geweest want broer Henk was er nog niet eens. Bij die gelegenheid kregen we een stek pioenrozen mee. Die heeft het jaren prachtig gedaan in dat kleine stadstuintje van m'n ouders; ieder jaar werd ze groter en gaf meer bloemen. Helaas is de mevrouw van het echtpaar op veel te jonge leeftijd gestorven; dat drama heb ik nooit kunnen vergeten en bij het zien van pioenrozen moet ik daar altijd weer even aan denken. Dat weerhield mij er vandaag overigens niet van om er een stel van te plukken en met andere kleurige bloemen uit de voortuin tot een fraai veldboeket te vormen en in een vaas op Roos' fonkelnieuwe tafel te plaatsen. 


Geen opmerkingen: