02 juni 2021

Naar Huize "het Oosten"

 Vandaag zou ik met vriend Peter C. aan de wandel gaan. Peter is niet zo'n uitgesproken wandelaar maar met mij wil hij altijd wel graag een stukje doen en zo had hij voor vandaag bedacht om naar Huize het Oosten in Bilthoven Noord te gaan. Hij had daar herinneringen aan uit een grijs verleden en was benieuwd of hij wat zou herkennen. Ik vertelde hem om zijn verwachtingen wat te temperen dat er ongeveer 5 jaar geleden een forse nieuwbouw had plaatsgevonden. Maar daarom niet getreurd; wij gingen naar Huize het Oosten. Maar niet lopend, want ik wist dat dat veel te ver voor Peter zou zijn; we gingen na de koffie, lunch en lekker bijgekletst te hebben op weg met de auto. Onder het station door en de Jan Steenlaan in. Peter herkende niets. We zetten de auto in een zijstraatje en gingen het verboden terrein op om eens te onderzoeken of er iets herkenbaars was. Dat viel Peter niet mee; uiteindelijk dacht hij in een oud stuk van het complex iets herkenbaars te zien. Maar daarom niet getreurd wij zetten de "wandeling" voort in het Heidepark en liepen in de richting van het heidemeertje. Daar hebben we voor de zekerheid maar even op een bankje gezeten en vervolgens de weg weer terug genomen. Tja, Peter is geen wandelaar, maar het was weer ouderwets gezellig om met elkaar van gedachten te wisselen.
Ik liep via het centrum en het Houdringhebos terug naar de flat, heb mijn rugzak ingepakt en heb bus 58 genomen naar de Mauritshoeve en heb de etappe van het Marskramerpad die ik gisteren met Cees had gelopen afgemaakt en doorgelopen naar Hollandsche Radingh. Was uiteindelijk maar een stukje van 4,5 km; hadden we er gisteren inderdaad wel bij kunnen lopen zoals Cees al had voorgesteld.

Geen opmerkingen: