15 februari 2017

Gezellig eten bij vrienden

Een aantal van mijn boeken zal ik niet snel aan iemand uitlenen. Mijn drietal "pillen" met de restanten van de geschiedschrijving van Titus Livius over de geschiedenis van Rome na de stichting van de stad, "Ab urbe condita" behoren daar zeker toe. Maar daar heb ik vandaag toch een grote uitzondering mee gemaakt.
We waren vandaag uitgenodigd bij goede vrienden en voor Tjeerd had ik de eerste decade van deze enorme hoeveelheid leesvoer meegenomen; hij is net als ik erg in geschiedenis geïnteresseerd. Ik nam het risico dat hij het al had gelezen, maar dan had ik het weer mee terug genomen.
Ontzettend gezellige namiddag en avond waarbij we over tal van zaken hebben gesproken. Starend naar het rode achterlichtje van Roos ben ik 'savonds weer naar huis gepeddeld nog lekker nakauwend op deze genoeglijke visite.

Geen opmerkingen: