08 maart 2016

Hoe zou de paté smaken?

Vol verwachting wordt de paté geopend
 Spannende dag vandaag; de patébak zou geopend worden en de smaak mocht zich onthullen. Maar eerst aan de gezondheid werken; om 9.00 uur meldden we ons beiden bij Debbie voor de Pilatesles, inmiddels ook al een klein beetje routine voor mij. Het is een prachtig samengesteld pakket van oefeningen die erop zijn gericht om het middengedeelte van het lichaam te versterken; dus minder gericht op kracht in de armen, hart of benen maar op de buikspieren, rugspieren en de spieren in je romp waarvan je je eigenlijk niet bewust bent geweest dat je die bezat, laat staan aan kon sturen. Al lachend voorspelt Debbie dan dat je die spieren de volgende dag wel zult voelen. Dat is vaak wel het geval, maar je voelt je er heel wel bij. Ik merk echt effect van deze lessen; ik loop de dag erna absoluut meer rechtop en dat na bijna 68 jaar van "verkeerde houding". Als kind hoorde ik al: "loop eens wat rechterop". Maar mijn moeder had dat zelfde, altijd met een wat gebogen rug.
Hij ziet eruit zoals het hoort en smaakt nog perfect bovendien
Roos moest direct weg na de les van Debbie; ik heb nog even in de natte sauna uitgezweten en daarna wat uitgerust. 's-Middags moest ik naar de huisarts om twee plekjes met plaveiselcelcarcinoom te laten wegsnijden; niet maligne; heb het al op een eerder plekje gehad en dat is PA onderzocht. Volgens dokter Jos zijn het een soort plekjes als de roestplekjes op een auto; niets ernstigs dus.
Daarna hebben we de paté de gelegenheid gegeven zich in volle glorie te openbaren. Ik haalde het deksel eraf en daar roken we het al; de echte paté de campagne geur; heerlijk! Vet verwijderd en de eerste plak afgesneden en geproefd; het bekende engeltje op de tong; kan de vergelijking met de Franse patés doorstaan.
's-Avonds na het bridgen, bij de nazit met Ary en Paulien merkte ik aan mijn enthousiaste bijdrage aan het gesprek toen het over de paté ging hoeveel al dat gekook en voedsel i.h.a. voor me betekent.

Geen opmerkingen: