09 januari 2015

Op reis naar RIjs

Wat was dat een reis naar Rijs; heb ik niet handig aangepakt. Ik was erg ontdaan van het plotseling overlijden van vriend Jaap; wellicht hing het daarmee samen. In plaats van via Emmeloord of Heerenveen stelde ik voor om via Leeuwarden-Workum naar Rijs te gaan. Niet handig want dat duurt veel langer en we hadden pas de stoptrein van 12.00 uur uit Bilthoven. Ik had in m’n hoofd dat we bij slager Blom langs konden gaan; zouden we dat gedaan hebben dan waren we uiteindelijk veel te laat aangekomen in hotel Gaasterland waar we een Bridgeweekend met Dekker Bridge hadden afgesproken.

Ik was nog in de war, moe en voelde me helemaal niet lekker, hoofdpijn, nou ja, we eindigden de eerste avond vierde van onderen met bridgen. Maar het was wel gezellig en we waren uit. Roos heeft nog aan de bar staan praten met Tineke, een Friese dame die ons een paar leuke adviezen gaf over bezienswaardigheden in de omgeving. Ik heb nog gesproken met een oud politieman die twee keer heeft deelgenomen aan een elfstedentocht. Dat zijn mensen waar ik toch altijd weer m’n petje voor afneem. Daar moet je wel wat voor in huis hebben!

Geen opmerkingen: