22 februari 2024

Museum Kade in Amersfoort

Actie tijdens zeeslag.

De museumkaart raakt nog versleten deze week, heb hem lang nauwelijks gebruikt en nu een paar dagen achter elkaar, vandaag werd het Amersfoort, een advies van Anna die mij overigens ook het vernieuwde Centraal Museum Utrecht had aanbevolen.
Lekker dicht in de buurt en na een ommetje door het bos nam ik de trein naar Amersfoort en na enig zoeken vond ik het museum in een modern gebouw op een plein met een viskar! "Dat is voor straks", bedacht ik mij, maar eerst naar het museum. Ik stond even te kijken of ik m'n jas wel uit wilde doen, maar ach, waarom ook en ik liep de verschillende zalen door. Was leuk ingericht en op merkelijke sculpturen, prachtig van vorm, heel gedetailleerd en fraai vorm gegeven, grote vormen tot een draaimolen met fantasiefiguren en al, heel bijzonder en gelardeerd met veel schilderijen en spaarzaam andere kunstvoorwerpen. Voor de blog maakte ik een foto van een indrukwekkend schilderij van een oorlogsschip in actie doch helaas al in brand geschoten door een tegenstander. Fraai vorm gegeven! Ik merkte dat ik snel was uitgekeken, kennelijk trok de visboer meer dus na een minuut of twintig stond ik weer buiten en aangenaam te kouten met de jonge visboer, leuke vent, hij kon goed mosselen bakken, was gewoon te veel dus het restje nam ik mee in een zakje. Heb ik overigen al knagend weg gewerkt bij de wandeling van het station door het bos naar huis; waren koud ook lekker en goed binnen te houden.

Geen opmerkingen: