05 februari 2024

Bij bakker Bril

Vaste prik wanneer ik met Ab aan de wandel ga vanuit Klarenbeek, bakker Bril. Zijn saucijzenbroodjes vind ik onweerstaanbaar en deze bij uitstek ambachtelijke bakker in het piepkleine plaatsje Appen is dan ook van heinde en verten bekend. Roos en ik hadden voor vandaag heel iets anders bedacht, we zouden naar Nunspeet gaan en van daaruit een heen en weertje maken naar het Hulshorster zand. De trein naar Zwolle had echter zo veel vertraging dat we de aansluiting niet zouden kunnen halen en daarom bedacht ik in de gauwigheid het alternatief om naar Klarenbeek te gaan en daar een heen en weertje te doen. Roos had - uiteraard - een ander idee en zo werd het een wandeling van Klarenbeek naar het stationnetje Voorst Empe. Het was nog wel hier en daar erg modderig vanwege de aanhoudende regen van enkele dagen geleden, maar het was een fijne wandeling en we deden op mijn uitdrukkelijke wens bakker Bril aan. Grappig genoeg appte vriend Ab tussendoor zowel over de saucijzenbroodjes van bakker Bril als over zijn bewondering voor de Sagrada Familia van Gaudi.
We hebben onszelf verwend met koffie en saucijzenbroodje in de serre van bakker Bril, gezellig intermezzo. Toen het laatste en verrassende stukje dat Roos had uitgekozen om, zonder langs de grote weg te lopen naar de trein te komen. Daar nog even wachten en naar huis. 

Geen opmerkingen: