02 september 2023

Centraal museum Utrecht

Nadat ik me had voorgenomen om weer eens de museumkaart te gaan gebruiken en cultuur te gaan snuiven ging ik vandaag maar eens naar het Centraal museum in Utrecht.Niks voorbereid maar me verheugend op het weerzien van het schip waarvan ik altijd gedacht had dat het Romeins was, hetgeen nu ontzenuwd bleek te zijn, het is een middeleeuws schip, maar ligt er nog steeds in de kelder. De dame die mij had binnen gelaten had me al gewaarschuwd dat er afgezien van het schip eigenlijk niets anders werd tentoongesteld dan het voormalig atelier van Dick Bruna, de  artistiek schepper en vader van Nijntje en consorten. Ach wie kent nog: "op een dag zei vader Pluis, wie gaat er met mij mee, naar de  golven en het strand, naar de grote zee", etc. Tot vervelens toe heb ik die onzin voorgelezen aan de kinderen totdat ze het zat waren.
En nu kwam deze snorremans helemaal tot leven met zijn papier, pen, kleuren, schaar en andere parafernalia, hier inclusief zijn rijwiel opgesteld op de zolder van het museum. Heb er geen foto van gemaakt. 

Geen opmerkingen: