20 oktober 2022

Hugo had gelijk

 Gisteren had ik mijn fiets naar de fietsenmaker C. van Weelden, bij het station gebracht omdat de ketting in de kettingkast aanliep. Hugo had onlangs mijn fiets gebruikt en gezegd dat de ketting moest worden gespannen en daar had hij gelijk in. 
Ik had met Roos afgesproken om morgen te gaan wandelen en daarom vanavond al te komen. Aangezien het regende ging ik met de bus naar het station en eerst even mijn fiets ophalen bij de fietsenmaker, overigens een puike fietsenmaker met leuke kerels aan het roer. Ik kreeg uitgebreid te horen wat er met mijn fiets aan de hand was geweest en dat het was verholpen. Hugo had gelijk, de ketting moest worden gespannen en is direct ook gesmeerd. Toen ik wegreed was ik dan ook in eerste instantie verrast dat ik het geluid niet meer hoorde. Hij liep ook een stuk lichter.

Geen opmerkingen: