21 oktober 2022

Andijvie van de Vennerij

Andijvie van de Vennerij

De wandeling van Ommen naar Dalfsen is een goede favoriet voor mij geworden, niet in de laatste plaats vanwege het lunchplekje, de Vennerij, een paardentrailer die is ingericht om met z'n tweeën als wandelaars te kunnen uitrusten en een boterhammetje naar binnen te werken. maar je kunt er ook kakelverse eieren en diverse dingen uit de moestuin inslaan zoals een favoriete groente van mij: andijvie, door Anneke vroeger benoemd als"oud wijffie", moest ik altijd zo om lachen, zij hield er niet van en vond het net tabak; ik ben er dol op in combinatie met een balletje gehakt. Dus sloegen we vandaag opnieuw andijvie in; een krop van een kilo schat ik, dus thuis direct in tweeën gedeeld.
Verder de schoonheid van het herfstbos alom, zij het dat veel van de paddenstoelen aan het verwelken waren. Het seizoen loopt af; het zij zo. Wij komen terug voor de eieren en zoals al werd beloofd voor de komende tijd, prei en boerenkool.

Geen opmerkingen: