25 oktober 2022

Afscheid van m'n vaste behandelaar

 

Amsterdam Zuid

Onlangs hoorde ik van Roos dat Marieke O. eind van deze maand zal stoppen met haar tandartsenpraktijk in Amsterdam. Dat wilde ik niet ongemerkt voorbij laten gaan. Ik kom niet zo gek vaak bij de praktijk; heb eigenlijk zelden een aanleiding en de controles vergeet ik vaak. Klopte want toen ik de afspraak voor vandaag maakte bleek dat ik in 2019 voor het laatst was geweest; time flies! Maar ik wilde in ieder geval afscheid nemen na zeker tien jaar in behandeling te zijn geweest; haar zorgvuldigheid en aandacht waren mij niet ontgaan.
Ik ging vroeg van huis om niet het risico te nemen dat ik te laat zou komen. Was maar goed ook , want bus 77 werd nogal geplaagd door vertraging in stad Utrecht vanwege herstelwerkzaamheden van de weg naar het station. Ik had beter uit kunnen stappen en het laatste stuk lopen, maar uiteindelijk was ik gelukkig ruim op tijd. Wel merkte ik dat ik nogal zware benen had door het vele wandelen van de laatste week. De praktijk was helemaal veranderd met een nieuwe inrichting. Marieke kwam me ophalen en deed op de bekende zorgvuldige wijze de controle en zag in eerste instantie geen aanleiding tot verder handelen. Wèl maakte ze zoals bij de laatste behandeling in 2019 was toegevoegd aan het dossier dat er fotoś moesten worden gemaakt. Daarop zag zij tòch een gaatje en bij nadere beschouwing met het scherpe pennetje vond ze dat ook. Ik heb haar niet gezegd dat ik dat plekje met het bewerken met de tandenstokers ook al had opgemerkt. Daar zat een gaatje onder de hals van de kroon. Dus verdere behandeling, zij het door een andere tandarts in de praktijk is nodig. Na het afscheid van Marieke, dus zonder "tot ziens", maakte ik de afspraak en ging er vandoor.
Aanvankelijk wilde ik nog wel naar het Rijksmuseum, maar al wandelend merkte ik dat de wandelingen van de laatste tijd mij toch wel erg opbraken; ik was hardstikke moe en nam in de Leidse straat gewoon de tram naar het station. Zelfs het stukje door het bos naar huis viel me zwaar. Ben maar vroeg naar bed gegaan. Morgen afgesproken met broer Henk voor een wandeling in Schoorl; dat zal wel gaan, Henk is niet zo'n uitgesproken wandelaar, dus dat wordt geen 15 km. Ook voor donderdag geen wandel-afspraak gemaakt met Roos; ff bijkomen.

Geen opmerkingen: