14 maart 2020

Soppen in park de Hooge Veluwe

Ab voor de "Boer'nkinkel"
Vandaag gezellig met Ab aan de wandel op de Veluwe. Hij zou me om 8 uur op komen halen, dus om 7.37 ging de wekker. Ik was wat laat, allereerst door "De brug over de Tara", een fantastisch boek van Frank Westerman dat ik overigens al eens eerder had gelezen, maar ook behoorlijk van de leg door alle gedoe met dat verrekte virus waarvan ik de naam niet meer kan horen, laat staan op wil schrijven. Ab, altijd optimistisch en vrolijk schudde de muizenissen uit mijn hoofd en al snel zaten we lekker aan de thee en even later in de auto op weg naar Hoenderloo. Daar aangekomen eerst naar de "Boer'nkinkel" voor de traditionele chocolademelk met appeltaart en toen naar het park waar het opmerkelijk rustig was. We waren van plan om op de GPX route van het Veluwe zwerfpad van Otterloo naar Hoenderloo te lopen en eerst met de fiets naar Otterloo te fietsen. Het zou anders lopen. Komoot verrekt het om een GPX route anders te lopen dan in de aangegeven richting. Daarom werkte het allemaal niet en kozen we, of beter gezegd, koos Ab ervoor om gewoon door de wildernis richting Hoenderloo te lopen. Dat is overigens toegestaan in dit natuurgebied hoor lezer, alzo had ik ergens gelezen uit de mond van een boswachter van dit gebied. Nou, dat hebben we geweten en niet alleen omdat het een prachtig gebied was dat we doorkruisten waarbij we zandvlaktes maar ook stukken die bedekt waren met het glibberige Australische Grijs kronkelsteeltje, een exotische mossoort. Maar op het einde moesten we door een stuk Veluwe dat wel zo ontzettend nat was dat we telkens terug moesten om een andere route te zoeken. Dat lukte wel uiteindelijk. Ongehoord hoe nat het was in dit altijd zo droge gebied.
Na een heerlijke wandeldag scheidden onze wegen op de parkeerplaats in Hoenderloo; ik ging met de bus richting station en door naar Wijhe; Ab ging naar Edam.

Geen opmerkingen: