31 maart 2020

Met de buurman op stap

Als je maar op anderhalve meter afstand van elkaar blijft in groepen van niet meer dan 3 personen mag je gezamenlijk aan de wandel. Buurman vroeg ons gisteren of we zin hadden in een wandeling richting Heino en dat hadden we wel. Leuk om nader kennis te maken want al wandelend kun je wat met elkaar uitwisselen en dat deden we. Buurman wist ons behoorlijk veel nieuwtjes uit de omgeving te vertellen. Zoals de geschiedenis van de Havezathe hier bij ons in het parkje. Daar is afgezien van het poortgebouw en de brug met de leeuwen en de kanonnen niets van over gebleven. De Russische spoorwegen, u weet wel zo rond 1917 is daar nogal wat geld mee verdampt en dus ook de Havezathe. En dan de rentmeester en een natuurgebied waar zo te horen plas dras wordt gemaakt.
De wandeling was niet nieuw voor mij; ik heb het gebied tussen Wijhe en Heino inmiddels behoorlijk verkend. Maar wat ik niet wist was dat de NS wandeling verderop bijzonder fraai werd en dat heb ik vandaag ondervonden. Vanaf Elshof ben ik de Wetering daar overgestoken en heb Salland verder doorkruist. Morgen ga ik maar eens dit deel en 't Nijenhuis, de dependance van het museum van Zwolle onderzoeken.

Geen opmerkingen: