08 maart 2020

Felicitaties naar Indonesië

Foto die ik van Pieter opgestuurd kreeg.
Gezellig met Sjoerd op schoot.
Mijn telefoon had me al gewaarschuwd en toch was Roos me voor: Martijn is vandaag jarig. Dus zelfs voordat we aan de thee gingen zaten we al uitgebreid te appen met Indonesië. Gaat wel een stuk makkelijker dan vroegig wanneer het via Radio Kootwijk moest tegen een weeksalaris per tien minuten. De twee Marren (Margot en Martijn) hebben een weekje Bali geboekt en vieren daar zijn 32e verjaardag. Helaas met de bekende buikklachten die je als westerling toch wel erg makkelijk oploopt in zo'n tropisch land. Maar ze hadden het desondanks erg naar hun zin. Margot is gek op Indonesië; heeft daar tijdens haar studie een stage gelopen en het land is haar bijzonder goed bevallen. De foto die ze stuurden loog er niet om; ze straalde gewoon!
Martijn en Margot hebben het wel naar hun zin daar op Bali
Grappig, binnen twee maanden zijn twee van mijn zoons voor de ambtenaar verschenen; nu zijn ze alle drie in de echt verbonden.
Na het ontbijt vertrok ik naar de Bilt; brood bakken en morgen Marjorie naar de fysiotherapie helpen met de rolstoel. Onderweg heb ik de tijd goed gebruikt door een stuk geschiedenis te herlezen; Martin Luther Kings' boek over de strijd tegen de segregatie in de VS; een strijd die hij zelf met de dood moest bekopen.
Thuis gekomen eerst maar eens lekker naar de fitness en wat boodschapjes gedaan bij AH: melk om brood te kunnen bakken voor Roos, geraspte kaas en room om weer een spektaart te bakken en WC papier. Ik had ook nog een pak patentbloem willen kopen maar tot mijn verbazing was dat allemaal uitverkocht; zouden de mensen dit hamsteren vanwege het Corona gevaar?
Het verbaast me dat een griep, die ongetwijfeld niet onschuldig is maar tot nu toe toch eigenlijk slechts hoog bejaarden over het randje duwt, zo'n algemene paniekerigheid veroorzaakt terwijl men zich geen ene moer aantrekt van het enorme gevaar dat ons gaat treffen als we zo doorgaan met olie, steenkool en gas te verbranden; vrijwel niemand die de auto laat staan bijvoorbeeld.
Lekker twee broden gebakken en foto's zitten bekijken die ik van schoonzoon Pieter heb gekregen. Hij heeft met een professioneel toestel foto's gemaakt rond de bruiloft van Jessica en Peter, afgelopen donderdag. Ik het er direct een stel van toegevoegd aan de blog van donderdag. Schattige foto's van de kleinkinderen tijdens de lunch bijeenkomst ten huize van Anneke en Carlos.

Geen opmerkingen: