27 juli 2019

Van Gulpen naar Schin

Een beetje rustig aan, zo hebben we afgesproken. De wandeling van Gulpen naar Schin of Valkenburg is niet zo gek ver en dat kan Roos prima aan. Na het ontbijt vertrokken we en namen bus 54 naar Gulpen. Met behulp van Komoot vonden we de juiste richting; na enige aanvangsstrubbelingen kwamen we goed op uitgezette paden zoals Roos had bedacht. Een hele leuke route rolde zich voor ons af. Na enige tijd kwamen we op bekend terrein en bij Wijlre kwamen we bij het prachtige kasteel aldaar; het was open gesteld en voor MJK houders waren tuin en gebouw vrij toegankelijk. Overigens niet het kasteel; dat wordt nog particulier bewoond. In de tuin tal van kunstwerken maar vooral een prachtig onderhouden keur van struiken en bomen. We genoeten er echt van.
Vanaf Wijlre langs de Geul net als de vorige keer; de Rode Geuzen, die stoere rood bonte koeien stonden ons op te wachten. We liepen zo'n beetje de zelfde route als de vorige keer terug naar Schin. Daar stelde ik Roos voor om de trein te nemen naar Valkenburg; ik wilde zelf gewoon terug naar Valkenburg lopen en daarbij "ontdekte" ik dat die kalkrots partij eigenlijk bij Schin ligt en niet tussen Ransdaal en Schin zoals ik dacht. Verder vond ik in Valkenburg zelf een leuke wandeling langs de Geul naar de binnenstad; daar had ik weer met Roos afgesproken om te gaan lunchen bij de slager. Ik belde haar op; Roos liep naar het centrum vanuit het hotel en we ontmoetten elkaar bij de slager en aten daarons heerlijke halve stokbroodje als vanouds!
's-Avonds weer lekker gespeeld; ging weer heel redelijk. We lijken wel beter te worden.

Geen opmerkingen: