09 juli 2019

Lekker naar Limburg

Onderweg zo'n fraai kapelletje dat me
sterk aan "Narziss en Goldmund" deed denken
Wat was ik moe gisteravond na een toch best heel emotionele dag; zo'n eerste ontmoeting met een donorkind hakt er behoorlijk in; het is ook niet niks voor allebei! Ik lag er dan ook behoorlijk vroeg in. Om vier uur werd ik wakker en bedacht mij dat ik een berichtje van Frans mocht verwachten of we vandaag zouden gaan wandelen; ik had voorgesteld om vandaag van Soest naar Den Dolder of Bilthoven te gaan wandelen; Frans is geen ervaren wandelaar en wil best wat opsteken over lange afstands wandelingen en dergelijke. In mijn mailbox inderdaad een mailtje dat hij inmiddels bezet was dinsdag en woensdag. Dat gaf mij de mogelijkheid om vandaag naar Limburg te gaan; ik wilde erg graag dat mooie stuk bij Schin, dat ik met Roos had ontdekt terugzien.
Het was nog best heel vroeg, maar ik ging aan de thee en stuurde een mailtje naar Dick met de vraag of ik eventueel bij hem kon overnachten; we hadden elkaar al weer even niet gezien en een avondje bijkletsen is altijd gezellig.
Met de stoptrein van 6.13 naar Utrecht CS en met de intercity door naar Eindhoven en daar overgestapt op de Intercity naar Heerlen. Onderweg kreeg ik een WhatsApp van Dick dat hij wel mee wilde lopen en als hij zich zou haasten zou hij de bus op tijd in Heerlen zijn om samen met mij de stoptrein naar Klimmen-Ransdaal te nemen. En dat liep gesmeerd.
En we leuterden weer wat af van het moment van instappen instappen tot 's-avonds laat. Het was voor Dick best verrassend die prachtige hellingen boven Schin op Geul; hij heeft een handige app, net als Roos om de planten te determineren; en daarvan staan er zo veel verschillende hier in dit natuurgebiedje; dat is ook de reden waarom ik hier wilde terugkomen.
Bij Schin liepen we langs de Geul en verderop de Keuterberg op via de Berghof naar Gulpen. Daar aten we bij "An en Piet" een overheerlijke friet; hoefden we 's-avonds ook niet meer te eten, afgezien van een bak yoghurt met blauwe bessen.
We waren alweer om een uur of 2 bij Dick in Vaals op de flat; lekker in het zonnetje; het was niet te heet. We klooiden nog wat met het programma Komoot en 's-avonds keken we een film en naar de opera Figaro van het Royal Opera House. Weer bijtijds meuren; kon m'n ogen niet meer open houden.

Geen opmerkingen: