18 juli 2019

Spektaart voor het grote feest

Intussen moet hoognodig mijn vriesruimte leeg; ik wil beide vriezers ontdooien en schoonmaken en begin augustus komt er weer een lading varkensvlees uit Zelhem van Veldvarkens, de boerderij waar de varkens hun hele korte leven, van geboorte tot slacht lekker buiten kunnen lopen; een varkensleven zoals ik al die andere in de megastallen zou gunnen!
Maar dat vriesmanagement houdt in dat ik zo veel mogelijk van wat er allemaal is ingepropt ook à tempo moet worden opgenuttigd. En ik heb onder andere een zooitje ganzeneierproducten staan: dooier, wit en struif. Daarom heb ik voor vandaag, in het kader van het feestje van aanstaande zaterdag een spektaart gepland; kun je een hoop dooier in kwijt!
Room en geraspte kaas ingeslagen bij AH en weer eens een lekkere spektaart gemaakt. Hij rook weer de keuken uit tijdens het bakken; het water liep me in de mond. Toen hij was afgekoeld heb ik een piepklein stukje geproefd; tadelos! 

Geen opmerkingen: