16 november 2015

Getraind als een athleet!

Antieke vaas met athleet.
Foto genomen in het Louvre
Had ik gisteren al de fitness bezocht en nauwelijks een half rondje gedraaid, daar wilde ik vandaag eens proberen om mijn hele programma te doen. Maar ja, eerst uitgebreid verder gelezen in Dokter Shivago en de autobiografie van Oliver Sacks. Zo tegen half elf even bij ROos langs voor een kop koffie en een ochtendkus en om half twaalf was ik bij de fitness. En inderdaad heb ik mijn hele programma af kunnen draaien en dat is toch niet mis. Mijn conditie - waar ik vorige weken een beetje aan twijfelde - is nog steeds uitstekend. Op de fiets kon ik zelfs een "standje hoger" gaan zonder dat m'n hart op hol sloeg. Wel zweette ik als de bekende otter, maar dat mag de pret niet drukken. Alleen het heuvel lopen, d.w.z. met 5 km/hr een helling van 12% gedurende 15 minuten lopen heb ik ingekort tot 12 minuten. Intussen gaf de monitor mij telkens complimenten dat ik record had verbroken. Heel kinderachtig misschien, maar dat stimuleert toch.
Bij het uitchecken kreeg ik te "horen" dat ik voor het eerst mijn totale programma had gedaan en dat ik had getraind als een athleet. Nou, dat heeft de computer me nog nooit aangegeven; hij heeft me wel eens aangegeven dat ik getraind had als een beginner. Maar als een athleet .... dat deed me goed!

Geen opmerkingen: