17 november 2015

Een helrode pyama

Net als zaterdag met het pleeloze boemeltje naar Hilversum en vanaf Almere Centrum met de (gelukkig) wèl van - smerige - plee voorziene Intercity naar Lelystad. Waren we beiden lang niet geweest.
Gezellige ontmoeting vandaag met Paul en Anita. We zouden wat over de voorgenomen Sardinië excursie met Georeizen overleggen en eens met z'n viertjes kennis maken. Terwijl Paul mij uitvoerig over gesteenten trachtte bij te scholen zaten de dames met elkaar kennis te maken. Bij binnenkomst herkende ik Anita onmiddellijk; was toch wel zo'n dertig jaar geleden dat ze met Paul bij Anneke en mij op bezoek was geweest op de Hoflaan. Kon ik me ook niet goed herinneren.
Ik vroeg mij hardop af of Paul hier in Lelystad misschien mijn oude vriend en onze dispuutsgenoot Paul van der Drift had ontmoet. Dat was niet het geval, wel Han Vreeswijk, maar dat was ook al meerdere jaren geleden. Han werkte bij het CDI, echt een instituut voor hem met zijn praktische inslag. Ik denk nog met veel genoegen terug aan de EM proeven die ik met Han heb gedaan; freeze-etching techniek toen ik nog aan de VU werkte.
Na een gezellige lunch namen we afscheid; Roos ging naar Amsterdam en ik ging naar m'n flatje om m'n rugzak in te pakken; morgen op stap met vriend Peter C. naar noord-Duitsland.
Toen ik langs de damesmodezaak "Doek" kwam heb ik de helrode dames-pyama voor Roos gekocht; had ik eigenlijk voor de kerst willen geven, maar ach, waarom zo lang gewacht.
We hebben 'savonds nog gebridged. Omdat ik apevroeg op moest staan had Roos eigenlijk niet zo'n zin om op de flat te komen slapen. Maar na het bridgen vind ik dat zo katterig en daarom stelde ik haar een verrassing in het vooruitzicht als ze toch zou blijven slapen. Nou, dat hoefde ik geen twee keer te zeggen. De pyama stond haar geweldig leuk!

Geen opmerkingen: