23 juli 2015

Voortzetting van kinetisch overleg

Eerder meldde ik al de leuke voordelen van de moderne sociale media, Facebook en vooral ook LinkedIn. Dat laatste is eigenlijk bedoeld als zakelijk medium; ik krijg via LinkedIn zelfs regelmatig banen aangeboden om te solliciteren en dat terwijl ik echt niet meer aan de bak hoef of wil. Maar je krijgt ook altijd een select overzicht van mensen die je misschien kent, althans waar je contact mee zou willen maken en zo kwam ik Jan Baks weer tegen. We kennen elkaar uit de tijd dat ik in Delft/Westland voor de huisartsen werkzaam was als DHV directeur. Jan coördineerde in die tijd als huisarts inhoudelijk de nascholing voor de huisartsen die dan door mijn DHV-bureau verder werd georganiseerd. Daartoe hadden we regelmatig overleg en aangezien we beiden van de natuur hielden èn van wandelen, deden we dat overleg wandelend en noemden we het "kinetisch overleg". Na afloop van zo'n overleg streken we neer bij een uitspanning voor een kop koffie of een kop soep en noteerde ik wat we zoal afgesproken hadden. Op die manier hebben we heel wat vruchtbaar overleg gehad en de nascholing voer er wel bij.
Als gezegd kwamen we elkaar weer tegen op LinkedIn; Jan reageerde direct enthousiast en binnen de kortst mogelijke tijd hadden we een afspraak. We zijn beiden inmiddels gepensioneerd en Jan is inmiddels natuurfotograaf en heeft een fraaie eigen website waarop zijn werk te zien en te bestellen is. Hij woont inmiddels niet meer in het Westland maar op Goeree; hij nodigde me uit voor een wandeling c.q. natuurexcursie op de Veermansplaat in de Grevelingen, een van zijn favoriete plekken voor observatie en fotografie van de natuur. En dat bezoek vindt morgen plaats. Vanavond vroeg naar bed want ik ga al om 6.00 uur met de trein; ben dan om 8.49 ter plekke; een hele rit, ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen: