09 december 2013

Volledige abstinentie

Waar het aan ligt weet ik niet, maar vanmorgen deed noch m'n vaste telefoon het meer, noch m'n internet. Moet dus aan het (gloednieuwe) modem liggen of aan het telefoonnetwerk. Ik wacht maar even af. En dan realiseer je hoe verweven Internet tegenwoordig al is met je dagelijkse bezigheden, zelfs als pensionado. Je bent zo gewend om snel even iets op te zoeken. De vaste telefoon van Roos doet het ook niet en haar GSM heeft ze zelden aan staan, dus ik kan haar ook niet bellen. Tot overmaat van ramp heb ik sinds zaterdag ook een nieuw GSM nummer gekregen.

Maar heel eerlijk gezegd vind ik het ook wel lekker rustig. Straks ga ik even naar Roos met m'n groompie om via haar netwerk te kijken of er nog mail is en de hier off-line geschreven bloggies weg te sturen. Maar al dat overbodige geneuzel waar je je als oudere toch ook wel schuldig aan maakt, zij het aanzienlijk minder dan de treinreizende jongeren, neemt toch wel veel van je aandacht weg. Gewoon lekker rustig dus net zoiets als geen krant hebben (die lees ik trouwens wel stiekem in de bieb hoor als ik er toch ben). Wie weet doe ik telefoon en Wifi ook nog wel eens aan de kant; kan ik me nu nog niet voorstellen, maar wie weet?!

Geen opmerkingen: