11 december 2013

Je moe nie zeur nie

Met Huib en Peter in de raadzaal (Dudok) van het
H'sums stadhuis.
Dit zijn woorden die ik soms tegen anderen gebruik maar in dit geval vooral tegen mezelf! M'n Blog van gisteren staat bol van volstrekt onterechte ontevredenheid. Eigenlijk had ik gisteren moeten bridgen, maar .....  Er lag maandagavond een enveloppe in de bus met een DVD van Dick. Het was prachtig weer geweest en ook voor dinsdag was mooi weer voorspeld; ik moest gewoon weg. Het bridgen heb ik in overleg met Roos overgeslagen en ik ben dinsdagmorgen welgemoed om 5.00 uur opgestaan. Zo'n Blog reageert ook wel lekker af; inmiddels had ik zo'n zin om naar Limburg te gaan. Rustig in de trein met m'n e-reader en een goed boek erop. Dan ben je ook in een oogwenk in Heerlen en door met de bus naar Vaals. Via de sporgoedkope markt van Vaals lekker met Dick gewandeld. Hij lachte me uit toen ik zei dat ik voor m'n gevoel tot niks kwam; hij leest iedere dag mijn Blogs en weet dus dat ik maar weinig stil zit. Rond een uur of negen was ik weer thuis; lekker biertje gedronken bij Roos en heerlijk geslapen.
Vandaag was ook een dag die in het teken van m'n vrienden stond. Samen met Huib en Roos heb ik een architectuur wandeling mogen meemaken met Peter als gids: een Dudok tour. Peter weet ontzettend veel van de architecten en dus ook van Dudok. Huib had vertraging, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was wel koud maar prachtig helder weer met een knetterend heldere laagstaande zon; de foto's zijn daardoor allemaal van bedenkelijke kwaliteit.
We namen zo rond vier uur afscheid van elkaar op station Hilversum. Was een heerlijke dag.

Geen opmerkingen: