28 december 2013

Oliebollen zonder rozijnen?!

Vandaag weer eens riet geruimd met de natuurwerkgroep Kwadijkse Vlot. Dus gingen Roos en ik al om 8.00 uur van huis, met de trein naar Utrecht CS, door naar Amsterdam CS en met bus 308 naar de halte Vurige Staart (waar ik nog eens zo'n malle chauffeur heb meegemaakt). Vanuit de bus zagen we al een aantal werkgroepleden actief aan het werk. Ook wij togen direct aan het werk; het was een groot terrein dat geruimd moest gaan worden; ik kende het al, het was al m'n vierde keer dat ik op dit terrein aan de slag kon. De laatste keer van het jaar 2013, dan heeft Ben altijd oliebollen bij de koffie. Dus toen Henk met het bekende autootje en de koffie kwam pakte Ben de oliebollen uit. De poedersuiker was apart en de "oliebollen" hadden geen rozijnen of krenten?! Ik vroeg Ben: "heb je ook een zakje met de rozijnen?" Raar, tegenwoordig worden gebakken meelballen verkocht als oliebollen en de klassieke oliebollen als "krentenbollen". Nou ja, het zal mij worst wezen; ik bak ze altijd zelf en dan wel mèt rozijnen, sucade en appel door het beslag.
Om 14.00 uur had ik het helemaal gehad. Gelukkig konden we met Adriaan mee terug rijden tot Amsterdam Amstel. Om 16.00 uur was ik thuis en wel zo ontzettend moe en met pijn in m'n rug dat ik maar even op ben ben gaan liggen. Daarna lekker haas gegeten met Roos.
De volgende morgen had ik nog last van m'n rug. Ik ben bang dat m'n ischias weer opspeelt. 

Geen opmerkingen: