19 december 2013

Psalm Krentenbrood

Vers geef me nog een sneetje. Een "goede" gereformeerde uitdrukking uit de familie van Roos. Een enigszins gewaagde opmerking waar je wel (besmuikt?) om mocht lachen. Net als: "dit gebakje is zo groot, daar moet je eigenlijk voor bidden", een opmerking van Coby dB mijn eerste hoofdanaliste, eveneens van gereformeerde huize. Zij karakteriseerde het gereformeerd milieu als volgt: "het mag wel leuk zijn, maar niet te!". Ik moest altijd om haar lachen met die grappen.
Maar ik dwaal af, het gaat mij om het krentenbrood. Toen we dinsdag de kerstdrive hadden van de Bridgeclub Groenekan stond er op de prijzentafel uiteraard een forse hoeveelheid kerstbrood. "Heb jij dat gemaakt?", vroeg Margreeth G. mij. Ze hoopte dat, vertelde ze omdat ze die keer dat Roos en ik de paasdrive hadden georganiseerd, waarvoor ik rozijnen-notenbrood had gemaakt, zo had gesmuld. Ook Angelina van boerderij Boom en Bosch vindt mijn rozijnen-notenbrood zo lekker en vraagt er ook regelmatig om. Ach, met die Kenwood is het ook niet meer zo'n probleem. Ik beloofde Margreeth om voor haar een brood te bakken.
We gaan voor de kerst nog naar m'n jongste broer en die lust het ook zo graag; zal voor hem ook een broodje bakken.

Geen opmerkingen: