25 augustus 2011

Turbulentie? Nee, de captain moet schijten!

Eine kleine Nachtmusik van Mozart vormt strijk en zet de opmaat (leuke zinspeling al zeg ik het zelf) voor een reisje met Ryanair. Met dit vrolijke muziekje word je verwelkomd terwijl je ondertussen gemaand wordt om vooral snel een zitplaats in te nemen. Genoeglijk luister ik naar de voortdurende herhaling van  het vrolijke wijsje. Vervolgens natuurlijk het verplichte nummer van de veiligheidsinstructie; die kan ik zo langzamerhand wel dromen. En dan opstomen voor de "take off". Crew, take your seats for take-off en hup daar gaat ie weer, op weg naar een zonnige bestemming. Heerlijk!

Tijdens de vlucht komt die zelfde crew op gezette tijden langs met koffie en versnaperingen, overigens ook voor scratchcards e.d. De cheese-burger is licht favoriet bij mij, maar gaat op den duur toch wat vervelen met zo'n stopverf broodje. Het was mij al vaker opgevallen dat er opmerkelijk veel turbulentie belletjes gingen als de dames en heren met hun karretje door het gangpad moesten, overigens zonder dat er ook maar enigszins sprake was van trillingen door het vliegtuig; dat laatste gebeurt zo zelden dat een turbulentie waarschuwing feitelijk een hoogst zeldzame gebeurtenis zou moeten zijn. Maar bij mijn laatste vlucht ging het toetertje voor de turbulentie terwijl er noch sprake was van turbulentie, noch van langsrijdende stewardessen met karretjes van één of ander, nee..... de captain verliet zijn stuurknuppel en ging het pleetje binnen om deze na zeer geruime tijd pas weer te verlaten en prompt ging het "lampje van stoelriemen sluiten" weer uit. Even later moest ik even voor een plasje naar het zelfde pleetje; de remsporen vertelden hun duidelijk verhaal: de captain had heerlijk zitten schijten.

PS De spellingscontrole geeft aan dat schijten met een ij moet worden geschreven terwijl ik altijd heb gedacht dat het, naar het Duits, met ei moest worden gespeld?!

1 opmerking:

Anoniem zei

En jij denkt dat zo'n grote boodschap geen turbulentie geeft.