Ruim tien jaar geleden kwam het fenomeen van de budget maatschappijen in de vliegerij. Vooral vanuit Engeland kwamen deze maatschappijen in opkomst; Easyjet was de eerste, later kwam ook Ryanair, de hedendaagse grootmacht op het gebied van budget vliegen. Deze maatschappij biedt je zelfs teruggave van de reissom of zelfs het dubbele van de reissom indien je voor de zelfde reis goedkoper kunt vliegen met een andere maatschappij. Gezien de prijzen van Ryanair kan ik me niet voorstellen dat zij ooit hoeven uit te betalen. Voor honderd Euro met z'n tweeën op en neer naar een Europese bestemming is geen praatje uit het rijk der fabelen; kijk zelf maar op de website van Ryanair.
Maar voor die tijd was er ook een zuster/dochter van Transavia, BasiqAir. Daarmee gingen we voor weinig geld naar Nice en van daaruit naar Sospel. Die vertrok heel gerieflijk vanuit Schiphol; met de laatste trein vanuit Bilthoven, met de nachttrein naar Schiphol, inchecken en een tukkie doen op het vliegveld. Om half negen was op vliegveld Nice en om 10.00 uur zat je aan de koffie in Sospel; schitterende bestemming waar ik alweer jaren geleden voor het laatst was. Maar ik dwaal af, het gaat hier over Ryanair.
In het begin was het nog een heel gedoe want er was geen basis van Ryanair in NL. We gingen via Charleroi, mijlen op zeven zou ik nu zeggen. En ook de bestemmingen in Spanje waren niet geweldig: Valladolid, Girona, ach, wel aardig en vanuit die plaatsen gingen we verder met de bus. Maar al snel konden we vanuit vliegveld Eindhoven en naar bestemmingen als Madrid. Ook vertrokken we wel via vliegveld Weeze; een logeeradresje in Well, via vrienden op de fiets, (de familie B, inmiddels goede vrienden van ons geworden) bood soelaas voor vroege of juist heel late vluchten.
Eindhoven groeide uit tot een belangrijke basis voor Ryanair; nog geen HUB, maar je kunt naar vele plaatsen, waaronder sinds kort ook mijn favorietje: Sevilla! maar ook naar Rome, Pisa en meerdere bestemmingen in Italië. En vanuit Weeze naar Rhodos. Het kan niet op. Stilletjes hoop ik nog dat Bergerac nog eens vanuit Eindhoven ter beschikking gaat komen. Daarvoor gebruikte ik nog wel eens Transavia, maar die vind ik nogal prijzig in vergelijking tot Ryanair.
Maar voor die tijd was er ook een zuster/dochter van Transavia, BasiqAir. Daarmee gingen we voor weinig geld naar Nice en van daaruit naar Sospel. Die vertrok heel gerieflijk vanuit Schiphol; met de laatste trein vanuit Bilthoven, met de nachttrein naar Schiphol, inchecken en een tukkie doen op het vliegveld. Om half negen was op vliegveld Nice en om 10.00 uur zat je aan de koffie in Sospel; schitterende bestemming waar ik alweer jaren geleden voor het laatst was. Maar ik dwaal af, het gaat hier over Ryanair.
In het begin was het nog een heel gedoe want er was geen basis van Ryanair in NL. We gingen via Charleroi, mijlen op zeven zou ik nu zeggen. En ook de bestemmingen in Spanje waren niet geweldig: Valladolid, Girona, ach, wel aardig en vanuit die plaatsen gingen we verder met de bus. Maar al snel konden we vanuit vliegveld Eindhoven en naar bestemmingen als Madrid. Ook vertrokken we wel via vliegveld Weeze; een logeeradresje in Well, via vrienden op de fiets, (de familie B, inmiddels goede vrienden van ons geworden) bood soelaas voor vroege of juist heel late vluchten.
Eindhoven groeide uit tot een belangrijke basis voor Ryanair; nog geen HUB, maar je kunt naar vele plaatsen, waaronder sinds kort ook mijn favorietje: Sevilla! maar ook naar Rome, Pisa en meerdere bestemmingen in Italië. En vanuit Weeze naar Rhodos. Het kan niet op. Stilletjes hoop ik nog dat Bergerac nog eens vanuit Eindhoven ter beschikking gaat komen. Daarvoor gebruikte ik nog wel eens Transavia, maar die vind ik nogal prijzig in vergelijking tot Ryanair.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten