02 augustus 2011

4000 km gereden

Na een forse wandeling van gisteren doe ik het vandaag rustig aan. Ik zal ook wel moeten want ik heb om half drie een afspraak in Utrecht. Dus een boodschapje gedaan bij AH: 2 liter melk, verder niets. Daarbij liep ik langs de school waar twee jonge vrouwen zich vergenoegden in het heerlijke zomerweer. "Ga je nog met vakantie", vroeg een van hen. "Nou, nog een weekje. We zijn toch drie weken naar Zuid-Afrika geweest". Ach ja, dacht ik, Zuid-Afrika, vroeger een emigratieland, tegenwoordig een vakantiebestemming; het kan verkeren. Het vervolg luidde: "we hebben 4000 kilometer gereden". Ik kon er niets aan doen maar ik schoot in de lach; In een vakantie van drie weken op een afstand van 15.000 kilometer ga je nog eens 4000 kilometer in een auto zitten. Dan kun je net zo goed een video over Zuid-Afrika huren; kun je ook alles door een glaassie bekijken. Niks voor mij zo'n auto-vakantie. Ik wandel liever, dan zie je niet zoveel misschien, maar je ziet het wel echt, de menselijke maat, nietwaar?

Geen opmerkingen: