01 maart 2011

Mozart en Joke



Enkele jaren geleden hebben we het huis aan de Hoflaan verkocht. We hadden er ruim 25 jaar gewoond en alle vier kinderen waren in het huis opgegroeid. Een grappige gewoonte die we hadden overgenomen van Kommer, een goede vriend van ons, was het tekenen op de muur voordat deze werd behangen. Nadat we het huis hadden verkocht gingen de nieuwe bewoners direct aan het opknappen. Toevallig kwam ik op een ochtend dat ik met Huib aan het wandelen was langs het huis terwijl het nog volop werd opgeknapt. We mochten even kijken hoe de werkzaamheden vlotten. En daar vond ik o.a. deze tekening die tevoorschijn was gekomen van achter het behang.
Ik weet nog waarom Joke deze zoveel jaren geleden had gemaakt. Zij was naar een voorstelling geweest van een stuk van Mozart waarbij een marionettenspel werd opgevoerd. Ome Dick, mijn vriend Dick dus, gek op klassieke muziek had een aantal voorstellingen voor de kinderen gekocht om ook eens kennis te maken met de klassieke muziek. 
Leuk om die herinnering op te kunnen halen van achter het behang.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: