07 maart 2011

M'n lust en m'n leven



Dit stilleven vertegenwoordigt mijn lust en mijn leven. Natuurproducten waarmee ik maaltijden bereid. In de herfst heb je paddestoelen, van de markt betrek ik verse forel of andere vis (in de zomer paling voor zolang het nog duurt), olijfolie van goede kwaliteit, melk en andere zuivelproducten van boerderij Boom en Bosch uit Groenekan, groenten en zacht fruit van de moestuin van de heer Oudhof. 
De rest van de ingredienten koop ik zoveel mogelijk op de markt. Het is dan misschien geen boerenmarkt, maar het lijkt er wel degelijk op. 
In de herfst natuurlijk de bessen en bramen voor de jambereiding. Dat ruikt zo heerlijk in huis; je wordt er helemaal vrolijk van. En dan zo'n zelf gebakken boterham met boerenboter, jam en kwark. M'n moeder zou zeggen: " het lijkt wel een taartje". Of een lepel jam door de yoghurt; inderdaad m'n lust en m'n leven.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: