15 juni 2024

Wie kan daar nou tegen

Annie M.G. Schmidt heeft een treurig kinderrijmpje geschreven over aanhoudend regenweer, wellicht kent u het nog lezer, "ook een vliegje en een mugje, krijgen druppels op hun rugje", dat gevoel bekruipt me ook hedenmorgen, het regent alweer?! Daar waar zuid Europa en veel Aziatische landen, m.n. India zuchten onder de droogte en de hitte, daar regent het hier al wekenlang vrijwel dagelijks.
Nu herinner ik mij iets van decennia lang geleden en wel een klimaatmodel dat voorspelde dat de Hollandse zomers grijs, grauw en nat zouden worden?! Wie weet wat ons te wachten staat naast zeespiegelstijging en hoogstaande rivieren die hun water niet meer in zee kwijt kunnen.
Voor vandaag had ik veel gepland op de fiets te gaan doen: "gaat 'm niet worden" zou ik in modern NLs willen opmerken.

Geen opmerkingen: