06 juni 2024

Excursie en vroege vogels

 

Links Ab en rechts de twee "vroege vogels"

Ab had mij uitgenodigd om deel te nemen aan de excursie in de Eilandspolder ook al had ik nauwelijks meegewerkt afgelopen seizoen, ik had slechts de eerste maa-sessie meegewerkt, de rest van de dagen had het steeds zodanig geregend of was het zo koud dat ik er vanaf had gezien om deel te nemen, waarvoor overigens de hele groep, inclusief Ab alle begrip had! Deze keer was het gezelschap aangevuld met twee heren van het radio/TV programma "Vroege Vogels" het natuur programma waarvan Yvo de Wijs jarenlang de presentatie op de zondagmorgen heeft verzorgd. Ik heb het overigens nooit gehoord, maar mijn vader sloeg geen uitzending over. 
Hun deelname had behoorlijk invloed op het verloop van de excursie, natuurlijk vertelde Ab als alle jaren over wat er groeide en welk effect ons werk had gehad, maar nu hing de microfoon aan zijn lippen en vormde zich een rij van ons werkers die zichzelf vermaakten. Het bleef de hele dag vrijwel droog gelukkig. Het programma eindigde als ieder jaar bij "het genot van Grootschermer", het restaurant aldaar. Ik was van plan om terug te gaan naar de Bilt om te stemmen, maar het liep helaas anders, de trein ging niet verder dan Amsterdam CS, ik nam daarom de trein naar Deventer en direct door naar Roos.

Geen opmerkingen: