12 juni 2024

Rondje Noorbeek

Een overstapje

Vandaag weer eens genoeglijk met mijn oude vriend Dick uit Vaals - inmiddels beter bekend onder zijn artiestennaam Rimo - aan de wandel geweest. Hij is helemaal los op Komoot en nodigde mij uit tot het maken van een groepswandeling, rondje Noorbeek. Ging voor een groot deel door België over een route die ik niet eerder had gelopen. 
Had ik op weg naar het station in alle vroegte al volop genoten van de stilte, het vroege licht en de vogelzang daar was de omgeving van de wandeling in 1 woord "wunderbar", eerst een flinke klim met koffiebankje op het eind waar we twee wanderfreunden spraken en verderop een afdaling door een vallei die ongehoord mooi was. "Goeie keus maat!", moest ik af en toe uitroepen. Uiteindelijk weer terug in Noorbeek waar we elk ons weegs gingen met bus 57. Ik ging uiteindelijk zelfs door naar Roos in Wijhe, en deed een tukkie tot Eindhoven. In den Bosch een half uurtje wachten op de aansluiting en lekker bijtijds bij Roos aan de peultjes uit eigen tuin. Nog even gebridged en toen was de koek op, heerlijk geslapen.

Geen opmerkingen: